جواهرات ازدواج سلطنتی انگلستان

Posted on
تاج پرنسس مگان

در این مطلب با جواهرات سلطنتی انگلستان و جواهرات ازدواج سلطنتی آشنا می شوید.

تاج پرنسس مگان

تاج سلطنتی خاندان ملکه بریتانیا از جنس پلاتین است که شامل یازده تکه به هم متصل است. روی آن الماسهای گران قیمت کار شده است. این تاج در سال 1932 میلادی طراحی و ساخته شد. قسمت مرکزی این تاج در سال 1893 به  عنوان گل سینه استفاده میشد. این گل سینه شامل 10 عدد الماس گرانبها است.  بعدها این گل سینه به مرکز این تاج سلطنتی اضافه شد.

این تاج مطعلق به کویین ماری (QUEEN MARY) همسر شاه جرج پنجم بود. پس ازاو به عروسش شاهزاده مارینا به ارث رسید. بعد از آن پرنسس مارگارت، خواهر ملکه الیزابت از آن استفاده کرد. مگان مارکر آخرین عروس خاندان سلطنتی بریتانیا است. وی نیز از این تاج در مراسم عروسی خود استفاده کرد. این تاج هم اکنون در صندوقچه جواهرات ملکه نگهداری می شود. در ادامه در مورد جواهرات ازدواج سلطنتی بیشتر توضیح می دهیم.

تاج پرنسس مگان

حلقه ازدواج پرنس هری و پرنسس مگان

پرنسس مگان برای ساخت حلقه ازدواج پرنس هری از فلز پلاتین استفاده کرد. این موضوع بعد از سال 1923 میلادی اولین سنت شکنی بزرگی بود که اتفاق افتاد. زیرا که تمامی حلقه های خاندان سلطنتی ساخته شده از طلای ولزی بود. طلای ولزی درجه خلوص بالایی داشت.

حلقه ازدواج مگان مارکر هم از جنس طلای ولزی است. این حلقه با 3 الماس منحصر به فرد درشت مزین شده است. این انگشتر دارای یک پشت حلقه از جنس طلا و به رنگ زرد می‌باشد. جالب است بدانید که طراحی این حلقه توسط خود شاهزاده هری انجام شده است. شرکت کلیو حلقه ازدواج پرنسس مگان را ساخته است. الماس های روی حلقه جزو مجموعه جواهرات دایانا، مادر پرنس هری بوده است. به همین دلیل برای پرنس هری جنبه های عاطفی بالایی دارد.

در ضمن گوشواره های مگان مارکل از طلای سفید 18 عیار است. تخمه برلیان حدود بیست سوت قیراط در وسط هر یک و برلیان های ریز یک سوت قیراطی در اطراف آن کار شده است. این گوشواره ها ساخت شرکت کاتیه است.

گوشواره مگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *