جواهرات الیزابت تیلور

Posted on

در این مطلب می خواهیم در مورد جواهرات الیزابت تیلور توضیح دهیم.

الیزابت تیلور زاده کشور انگلستان و شهر لندن است. پدر و مادر الیزابت آمریکایی بودند. بازیگری او از سن 9 سالگی آغاز شد. در دهه های 50 و 60 میلادی اوج شهرت او در هالیوود بود. او در این سالها 5 بار نامزد جایزه اسکار شد که دو بار موفق به دریافت آن شد. زمانی او را زیباترین هنر پیشه زن دنیا می دانستند. وی در دوران زندگی خود 8 بار ازدواج کرد. معروفترین همسرش ریچارد برتون بود. ریچارد خود از ستاره های هالیوود به شمار میرفت. این دو بعد از فیلم کلوپاترا که با هم همبازی بودند ازدواج کردند. این زوج حدود یازده سال با هم زندگی کردند. الیزابت تیلور علاقه فراوانی به جواهرات خاص داشت. او کلکسیونی از جواهرات خاص، ساخت برندهای مطرح جهان داشت. در اینجا چند قطعه از جواهرات معروف الیزابت را به شما معرفی میکنیم. این جواهرات عبارتند از :

  • گرنبند و گوشوارۀ ترکیب شده از الماس و یاقوت قرمز از برند کارتیه

این نیم ست از طلای 18 عیار ساخته شد. یکی از همسران او به نام مایکل تاد نیم ست را به او هدیه داد. این قطعه بصورت سفارشی توسط کمپانی کارتیر ساخته شده بود. ترکیب یاقوتها و برلیانهای این نیم ست بسیار زیاد زیبا و خیره کننده است.

  • دستبند برلیان و زمرد برند بولگاری

این دستبند ترکیب خیره کننده ای از 13 زمرد کلمبیایی و الماس های پاک است. زمرد کلمبیایی بهترین نوع زمرد در دنیا میباشد. این دستبند را ریچارد برتون به الیزابت هدیه داد.

  • تاج الماس کمپانی کارتیه

این تاج را مایک تاد به الیزابت تیلور هدیه داده است. به دلیل علاقه شدید الیزابت به این تاج در مراسم اسکار از آن استفاده کرد. این تاج از الماسهای بسیار پاک و سفید و شفاف ساخته شده. در ضمن این تاج قدمت تاریخی نیز داشت که به ارزش آن می افزود.

  • انگشتر یاقوت قرمز و الماس کمپانی ون کلیف

نمای کلی این انگشتر مانند گل میباشد. یک یاقوت قرمز و بیضی در وسط آن وجود دارد. برلیانهای پاک و سفید در وسط آن مانند گلبرگهای زیبا خودنمایی می کنند. این جواهرات را ریچارد برتون به الیزابت هدیه داد. این انگشتر ساخت برند معروف ون کلیف اند آرپلز است.

  • سنجاق سینه الماس و زمرد

این قطعه جواهر هدیه ریچارد برتون بود. این سنجاق متشکل از زمرد مستطیل در وسط و الماسهای ارزنده در اطراف آن می باشد. این سنجاق سینه ساخت شرکت بولگاری است.

  • انگشتر الماس

این قطعه معروفترین جواهر الیزابت تیلور است. وزن الماس بکار رفته در این انگشتر حدود 33 قیراط است و قدمت فراوانی دارد. این انگشتر نیز هدیه ریچارد برتون به الیزابت تیلور بود.

  • گردنبند تاج محل

این گردنبند از آنِ یکی از پادشاهان قدیم هندوستان بوده. ریچارد برتون این گردنبند به عنوان هدیه تولد به الیزابت تیلور داده است. الماس به شکل قلب در وسط طلای زرد با یاقوتهای قرمز قرار گرفته است. در ابتدا بند این آویز از ابریشم بود. پس از مدت ها کمپانی کارتیه آنرا با زنجیر طلا و یاقوت تعویض کرد.

  • گردنبند لاپرگرینا

این جواهر بسیار گران قیمت را الیزابت تیلور به کمپانی کارتیه سفارش داد. در آن ترکیبی از الماس، یاقوت و مروارید دیده میشود. مروارید درشت آن را ریچارد برتون بعنوان روز ولنتاین به او هدیه داده بود. قدمت این گردنبند به قرن 16 میلادی میرسید.

برخی از جواهرات وی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *