هر آنچه باید در مورد خرید حلقه پلاتین بدانید

Posted on
خرید حلقه

خرید حلقه پلاتین، به این دلیل که به ندرت صورت می‌گیرد، سوالاتی را در ذهن خریدار ایجاد می‌کند. در این مطلب اطلاعات کاملی در مورد خرید حلقه پلاتین و نکات آن ارائه می‌کنیم.

در دنیای مد و فشن، خریداران محصولات پلاتین اشخاص خاصی هستند. این افراد به دنبال کالاهای بسیار لوکس می‌باشند.

برخلاف کشورهای اسلامی که از فلز پلاتین تنها برای مردان استفاده می کنند؛ در سایر کشورها پلاتین برای زنان و مردان مورد استفاده قرار می‌گیرد. پلاتین در جواهرات جایگاهی لوکس تر از طلا دارد.

سفارش‌هایی از جنس فلز پلاتین برای افراد مشهور و سلبریتی‌ها ساخته شده است. این سفارشات اغلب توسط برندهای معتبر جواهرات اجرا شده اند. یکی از بهترین مثال ها در این مورد حلقه ازدواج پرنس هری است. حلقه پرنس هری در ازدواج سلطنتی انگلستان توسط کمپانی کارتیه ساخته شد.

علاوه بر مشتریانی که به دنبال محصولات خیلی لوکس و خاص پلاتین هستند؛ طیف دیگری از مشتریان به لحاظ مذهبی، خرید حلقه پلاتین مردانه را به حلقه طلا ترجیح می‌دهند. در ایران خواستگاه پلاتین از این نوع است.

نکات خرید حلقه پلاتین

عمده مشتریان خرید حلقه‌های پلاتین زوج‌های جوانی هستند که بدنبال خرید حلقه ازدواج می‌باشند. انتخاب حلقه پلاتین کاملا سلیقه‌ای است. اما باید به چند نکته ساده و کلیدی در خرید حلقه پلاتین خود دقت داشته باشند.

حلقه‌های اقتصادی: رینگ‌های ساده دارای قیمت پایین‌تری نسبت به حلقه‌های نگین‌دار و جواهر هستند. رینگ‌ها در پهنای 3 میلیمتر الی 5 میلیمتر، بیشترین استقبال را در بازار دارند. روی حلقه می‌تواند بصورت تخت یا محدب (دامله) ‌باشند. می‌توان به رینگ‌ها تنوع بخشید. به وسیله تراش یا ایجاد زاویه مدل‌های متنوع‌تری از رینگ ساده به دست می آید.

حلقه‌های متوسط: بعد از رینگها مدل حلقه های سبکی که دارای تعدادی برلیان ریز هستند در رده قیمتی متوسط قرار دارند.

حلقه متوسط

حلقه‌های لوکس: مرتبه بعدی قیمتی، حلقه‌هایی هستند که چند برلیان درشت دارند. متناسب با وزن حلقه و وزن برلیان، قیمت‌ها متفاوت است. بیشتر زوج‌های جوان حلقه های تک برلیان را می‌پسندند. به این حلقه‌ها اصطلاحا حلقه تک تخمه یا تک سنگ می‌گویند. حلقه های تک تخمه در عین سادگی، دارای زیبایی خیره کننده‌ای هستند. این مدل از حلقه ها هیچگاه از مد نمی افتند.

حلقه تک تخمهمدل‌های تلفیقی هم وجود دارند.  این مدل‌ها از ترکیب برلیانهای درشت در وسط و ریزه در اطراف طراحی شده‌اند. برخی از آنها نیز از ترکیب سنگهای رنگی قیمتی یا نیمه قیمتی با برلیان ساخته شده اند. مدل‌های تلفیقی از تیپ حلقه ازدواج درامده و به انگشترنزدیک ترند.

بطور کلی قیمت یک حلقه به عوامل زیر وابسته است:

  • وزن برلیان
  • کیفیت برلیان
  • وزن و کیفیت سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی
  • وزن پلاتین

تمامی مدل‌ها را می‌توان با سنگ‌های زیرکنیوم و اتمی سفارش داد. سنگ‌های اتمی فاقد ارزش می‌باشند. این نگین‌ها بصورت صنعتی ساخته می‌شوند. تنها مزیت سنگ‌های اتمی ارزان بودن آنهاست.

خرید یا سفارش مستقیم از کارخانه‌های تولیدی و حذف واسطه‌ها باعث بهینه شدن هزینه می‌گردد. لذا تولیدی‌هایی که مستقیم با مصرف کننده در تماس هستند بهترین گزینه هستند.

اگر قصد خرید یا سفارش حلقه با الماس درشت دارید، ادامه متن را دقیق‌تر بخوانید. برای سنگ‌های بالای 0.3 سوت قیراط، حتی الامکان برلیان‌های شناسنامه دار “جی آی ای” (GIA) تهیه کنید.

این سنگ‌ها بر اساس کیفیت پاکی و تراش رتبه بندی شده‌اند. این رتبه بندی جهانی است. در واقع این سنگ‌ها در جدول بورس قیمت جهانی “راپاپورت”، دسته بندی شده اند. سنگ‌های شناسنامه‌دار در خرید و فروش دارای شفافیت قیمتی هستند. دقت کنید این شناسنامه، با شناسنامه محصول که توسط فروشنده صادر می‌گردد متفاوت است.

نمونه شناسنامه GIA

  • کد استاندارد

حتما در خرید حلقه پلاتین دقت کنید که محصول دارای لوگو و کد استاندارد پلاتین از اتحادیه طلا و جواهر باشد. عیار استاندارد پلاتین ایران طبق قانون اداره استاندارد و اتحادیه طلا و جواهراز سال 1396، عیار 850 تعریف شده است. هر محصول پلاتین با عیار پایین‌تراز 850، غیر استاندارد محسوب می‌شود.

با توجه به اینکه اتحادیه به تازگی اقدام به تعریف این عیار برای محصولات پلاتین کرده است؛ ممکن است بعضی از جواهر فروشان از این مطلب آگاهی نداشته باشند. ولی عیارهای بالاتر مانند 900 و 950 ممانعتی از جهت تولید و توزیع ندارند. عیارهای بالاتر از 850 نیز به صورت سفارشی قابل اجرا است.

کد استاندارد بصورت لوگو مطابق شکل زیر به تولیدکنندگان محصولات پلاتین ارایه می‌شود. تولید کنندگان بعد از طی کردن مراحل بازرسی و اداری می‌توانند کد استاندارد را اخذ کنند. تولید کنندگان محصولات پلاتین ملزم به حک کردن کد استاندارد در تولیدات خود می‌باشند.

کد استاندارد

خوب است بدانید به منظور جلوگیری از هرگونه تخلف درعیار تولیدات، طبق مقررات اتحادیه طلا و جواهر، می‌توانید از طریق کد استاندارد تولید کننده که در کار حک شده است، پیگیری‌های لازم را انجام دهید. این در صورتی است که در هنگام خرید به دارابودن کد استاندارد دقت کرده باشید.

  • احساس راحتی

آیا تا بحال تجربه استفاده از انگشتر یا حلقه‌ای را داشته اید که انگشتتان را اذیت کند؟

یکی از رایج ترین مشکلات در انگشترها ایجاد رد یا خط زه دیواره داخل انگشتر بر روی انگشت است. سطح داخلی انگشتر با ایجاد اختلال در خون رسانی، باعث درد، ورم، خارش و همچنین تعریق درناحیه تماس می‌شود.

در حلقه‌های پلاتین نوبل این مشکل کاملا برطرف شده است. در رینگ‌های پلاتین قسمت داخلی که با انگشت تماس دارند را بصورت محدب (دامله) طراحی کرده ایم. هنگام استفاده از این رینگ‌ها احساس راحتی خواهید داشت. همان طور که در تصویر می‌بینید، در حلقه‌ها و انگشترها نیز زیربندی انجام شده است.

پشت بندی کار

با توجه به تکنولوژی ریخته گری نوبل، حلقه های پلاتین استاندارد خودرنگ هستند و احتیاجی به آبکاری سفید ندارند. همچنین دارای درخشندگی بیشتر از طلا هستند. در خرید حلقه پلاتین به این نکته حتما توجه کنید. کیفیت برتر همیشه در تولیدات برندهای معتبر با تکنولوژی روز دنیاست. حتما قبل از خرید راجع به برندهای معتبر داخلی تحقیق کنید.

  • ست کردن حلقه عروس و داماد

در گذشته حلقه های عروس و داماد را از یک مدل شبیه به هم می‌خریدند. بعضی از فروشنده ها حلقه های مردانه پلاتین و زنانه طلا شبیه به هم را آماده داشتند و به مشتری می‌فروختند. بعضی دیگر از روی حلقه های طلای زنانه انتخابی مشتری، حلقه پلاتین مردانه را سفارشی می‌ساختند. امروزه اغلب زوج‌ها حلقه‌های متفاوت انتخاب می‌کنند. سایز دست و استخوان بندی آقایان و خانم‌ها متفاوت است. از طرفی اختلاف سلیقه ذاتی زن و مرد باعث ایجاد محدودیت مدلی می‌شود. در ست کردن حلقه ها می‌توان از نظر سبک مدلی، حلقه ها را نزدیک به هم انتخاب کرد.

  • انتخاب مدل

در دنیای مد همواره مدلها در حال تغییر و تحول هستند. تحولات مد سرعت بالایی دارند. جدا از سلیقه و قدرت خرید و برخی محدودیت‌ها، سعی کنید حلقه هایی انتخاب کنید که بیشتر ساده و کلاسیک هستند. این مدلها از گذشته تا امروز و آینده همیشه زیبا و چشم نواز هستند و هیچ وقت از مد نمی افتند.

  • خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش پلاتین نوبل شامل سایز کردن حلقه پس از فروش، پرداختکاری و جلازدن یا آبکاری می‌باشد. همچنین سایر خدمات شامل تعویض حلقه قدیمی با حلقه جدید، ضمانت مرجوع کالا پس از کسر هزینه های تولید و محاسبه بروز قیمت پلاتین میباشد.

مدل های بیشتر در اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *