در مورد جواهرات کوکو شنل چه می دانید؟

Posted on
دستبند و انگشتر شنل

شرکت شنل توسط خانمی به نام کوکو شنل تاسیس شد. امروزه این شرکت توسط نوادگان “پیر ورتیمر”، شریک خانم کوکو اداره می‌شود. شنل یک خانه مد سطح بالاست که لباس، کالاهای لوکس و اکسسوری مد و عطر ارائه می‌دهد. اعتقاد کوکو بر این بود که طراحی ها باید ساده و زیبا باشد. در کنار شیک بودن، راحتی جزء مهمی از طراحی است.

محصولات شنل برای برخی از مدل ها اختصاصا طراحی شده است. از جمله معروفترین این افراد نیکول کیدمن، مرلین مونرو و کریستین استوارت می‌باشند.

تولد جواهرات شنل

بخش جواهرات شنل در سال 1932 ایجاد شد. قبل از لاین جواهر، لاین پوشاک و عطر فعالیت خود را آغاز کرده بودند.

نیکول کیدمن و عطر شنل

در سال 2012 به مناسب جشن 80 سالگی جواهرات شنل، مجموعه ای از بخش های مختلف برای لاین جواهر ایجاد کردند. این بخش ها شامل:

  • High jewelry (جواهرات با سنگ های اصل و گران قیمت)
  • ·       1932
  • جواهرات عروس
  • ساعت های جواهر
  • کاملیا
  • باروک
  • ستاره دنباله دار
  • اولترا

یکی از خلاقیت های شنل طراحی های متنوع با مروارید است. همچنین اعتقاد در شنل بر این است که لزومی به استفاده همیشگی از جواهرات گران قیمت و اصل نیست. افراد می‌توانند به جای اینکه خود را به استفاده از یک یا دو تکه جواهر ارزشمند محدود کنند، از جواهرات فِیک استفاده کنند و ست پوشش خود را کامل کنند. بنابراین یکی دیگر از جسارت‌ها و خلاقیت‌های چنل وارد کردن جواهرات فِیک به طور گسترده به صنعت مد بود.

نمونه ای از دستبند با طرح ستاره دنباله دار

بیشتر جواهرات این شرکت از استیل، روبیدیم و طلا است. همچنین در برخی جواهرات گران قیمت خود از سنگ های بسیار با ارزش چون الماس، یاقوت و … و سنگ های شناسنامه دار استفاده می کند و در سایر جواهرات از مروارید و سنگ های آزمایشگاهی و حتی رزین استفاده می کند.

امروزه جواهرات شنل در حدود 310 بوتیک در سراسر جهان دارد. از این میان 94 تا در آسیا، 70 تا در اروپا و 10 تا در خاورمیانه است. همچنین یکی در آمریکای مرکزی، 2تا در آمریکای جنوبی و 6 تا در اقیانوسیه است. گالری های شنل در خیابان ها یا مراکز خرید گران قیمت بنا شده اند. برخی از این گالری ها نیز در فرودگاه ها هستند.

در 2015 این شرکت مبلیغی معادل 152 میلیون دلار برای گالری خود در بورلی هیلز پرداخت کرد. این مبلغ تا کنون رکورد دار بیشترین هزینه برای بوتیک در لس آنجلس است.

گالری شنل در بورلی هیلز امریکا
گالری شنل در بورلی هیلز امریکا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *